tirsdag den 3. december 2013

blød blødere blødeste moskusuld

eller Qiviut som det hedder på grønlandsk, ulden er moskus oksens underuld og er blødere end blødt.
Jeg strikker Bella af Lene Holme Samsøe, det er så dejligt et garn at jeg fantasere om selv at få lov til en dag at stå oppe i Kangerlussuaq håndplukke og forarbejde denne kostbare uld...
ulden er selvhentet dog ikke af mig men af en venindes voksne datter som afholdte sin ferie i  Sisimiut, hun havde bestemt at jeg (stoltheden lyser nærmest ud af mig) skulle strikke Bella til en kommende prinsesse som ser dagens lys i januar 2014. Hun har den store tiltro til mig og mine lynstrikker-pinde, og overlod hele 100 gram til mig og til Bella.... strikker med stolthed og med kærlighed hver eneste maske

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar