lørdag den 8. februar 2014

elsker mine stille morgener


Sådan en tidlig lørdag morgen, medens mand, hund og katte sover deres tiltrængte skønhedssøvn, strikkes der Bella tunika i det blødeste moskusuld. Eneste hage ved det garn er farven, det er Sørendansemig ikke til at se maskerne når farven er mørkeblå. Har sat mig for at mønsterborten skal gøres færdig i dag inden klokken 10 :-) så er det nemlig bare derud ad i glatstrik og det kan øjnene og dagslyset klare uden problemer. Kom hjem i går fra job med en frygtelig bunke energi, der skulle brændes af. Fik gjort mit køleskab rent og fik anvendt surmælksprodukter, mælk, smør, chokolade og hvad skabet ellers gemte af rester til weekendens brød og kager. 36 gode luftige kardemommeboller og chokolade muffins med hvidchokolademousse på toppen, med et drys lakridspulver og tørrede hindbær uhm... siger jeg bare. Nu er det weekend og for første gang i år, er det en weekend uden planer.. altså bortset fra en trailer der skal tømmes, en (flere) kurve vasketøj der skal vaskes, uld der skal luftes og en hund der skal traves med. Men det er planer der foregår herhjemme uden planlagte gæstebud....jeg trænger God weekend

Ingen kommentarer:

Send en kommentar