lørdag den 1. februar 2014

Det endte med en Lilly model

 Lilly med de bløde blade, blev mit uge 5 projekt. Startede op søndag i uge 4 og sluttede torsdag uge 5.
Lilly er fra bogen "mere feminin strik" af Lene H Samsøe

Jeg strikkede den i Donegal raw "Dark Sand indkøbt herfra ynglings uldkræmmeren fra Gug
garnet virkede lidt rigeligt rustikt, men efter vask er den dejlig blød og varm at have på kroppen.
Fik genopfrisket I- cord teknikken på fronterne og som markering mellem ryg og forstykker.

Opskriften siger at man skal strikke delene for sig, men om jeg gider at sy sammen .... doven quinde strikker det hele på én gang og får så lyst til at strikke I-cord igen

Huen er for resten også fra selvsamme bog af L.H.S  og er model Hella
Den er nr 7 i rækken her i Januar og nu kan jeg så det mønster uden af og til hudløshed. Syntes at den er så fin med pelskvasten og det gir da grund til debatter om det stakkels dyr har måtte lide under processen "pelsaftagning" jeg ved det ikke, jeg faldte bare pladask for blødheden








1 kommentar:

  1. Superlækker Lilly. Rustikt garn passer perfekt til Lilly, synes jeg. Jeg har selv strikket den i en "rustik" farve og garn, og den er blevet et hit:-)

    SvarSlet