tirsdag den 26. november 2013

wiiii.... nyt strik og en hangover

For ca 1½ år siden havde en afholdt kollega en lækker strik sag på, og straks forelskede jeg mig i  den, efter mange snakke, mange kopper kaffe og mange pædagogiske overtalelser fik jeg endelig vristet opskriften fra hende, ikke fordi hun er typen der holder guldkornene for sig selv, men ene og alene fordi vi jobbede på tværs af døgnet og på forskellige afdelinger.
så kom opskriften med mig hjem én dag, blev lagt i bunken der hedder "en-dag-må-jeg-bare-strikke-den" den dag kom forleden og aldrig kom den i kurven, aldrig kom tanken "den ender som en UFO" den skulle gøres færdig og færdig blev den. Vuggede rundt i maskinen på laveste temperatur, blev lagt på gæstesengen, med et hav af nåle i den nederste kant. Blev kigget til, blev rørt ved, rørte mig med sin skønhed, sin blødhed og nu hertil aften, blev den taget på og bliver først taget af til sengetid.

Garnet er af den skjønneste slags herfra. Strikket med to tråde og på pinde 5½. Opskriften er fra kreativ Strik hedengang for år tilbage, ved det faktisk ikke, da hun min søde kollega gav mig en kopi (gad vide om man må det, for det dersens bladmagasin)?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar